Laatste dagen India... - Reisverslag uit Shiliguri, India van Marijke - WaarBenJij.nu Laatste dagen India... - Reisverslag uit Shiliguri, India van Marijke - WaarBenJij.nu

Laatste dagen India...

Blijf op de hoogte en volg Marijke

27 November 2013 | India, Shiliguri

zaterdag 23 november

Kaartjes geschreven en lekker warm in de wolletjes die ik vandaag heb gekocht (trui, sjaal/deken en gebreide sokken) in bed. :) Mirik is een plaatsje waar ik het wel even uithoud. Super sfeervol, met een meer en bossen er omheen die doen denken aan Zweden, maar ook aan Zwitserland met alle bloemen en plantjes op het balkon. De rit hier naartoe was best hobbelig, maar korter dan gedacht (-30 min). Toen we om 8 uur avondeten probeerden te vinden was bijna alles gesloten! Het was heel stil op straat (net als in Zweden, ook al ben ik daar nog nooit geweest :P) maar uiteindelijk vonden we nog een keurig restaurant dat open was.

25 november

We zijn niet meer de enige gasten in het hotel! Maar waarschijnlijk nog steeds de enige westerse toeristen in het dorp. :P En vandaag waren we scouts. Loopschoenen aan (met blaarpleister), zakmes mee en het bos in! Voor lunch hadden we bananen en chocola, aluminium folie, aardappels, knoflook en boter mee. Hout verzameld, kampvuurtje gebouwd en vervolgens een paar uur heerlijk met ons eten zitten prutsen. Uiteindelijk zelfs gebakken knoflook-aardappelen gemaakt (zonder pan)! Super lekker! Verder vandaag rustig aan gedaan. In de laatste uurtjes zon nog even een mooi plekje opgezocht om mn kleurpotloden uit te testen. :)

26 november

Terug in Siliguri. Bah, wat een warmte, drukte en lawaai! Ik ben weer terug in India... :P

-----------
Zo, dus het reizen in India zit er bijna op. Over een paar dagen ga ik alleen verder naar Nepal (blij dat ik de kou weer in kan... de zomer heeft nu lang genoeg geduurd ;)). De busreis van 17 uur is niet perse een leuk vooruitzicht, maar ik heb heel veel zin om in Nepal rond te reizen.

Liefs! :)

• 27 November 2013 - 15:16

Joop:

Hoi Marijke,

Nepal schijnt erg mooi te zijn, een vriend van mij is daar geweest,hij heeft daar bij de monniken geleefd, een aparte ervaring.
    Hoe lang blijf je nog in Verweggistan haha?
    Geniet er nog maar van, Nederland is erg saai denk ik daarbij vergeleken.
    Doeiiiiii
    Groeten,
    Joop

• 27 November 2013 - 17:05

Marende:

De zomer lang genoeg geduurd??!! Wacht maar tot je weer in Nederland bent... Geniet er dus nog maar even van! :) Die lunch van jou lijkt me trouwens ook wel wat! Hier staat een stamppotje op het menu, ook lekker!! En ga je naast foto's ook tekeningen maken van de omgeving / dingen die je ziet??? Ben heel benieuwd!!

Groetjes van hier (nat, druilerig (zelfde dus) saai, donker, grijs weer.... hum...)
    Marende + de rest!

• 27 November 2013 - 19:12

Floris:

Wauw! Klinkt echt super vet daar ^^ Lekker in de bossen / meertje in de buurt, relaxte sfeer.. wat heb je verder nog nodig! En eten koken zonder pan.. das nog eens n uitdaging =p Super scout!

Succes alvast met die 17u. durende rit!

Toedeledokie!

• 27 November 2013 - 21:49

Rene:

Tjonge de zomer voorbij het is hier nat en koud geniet maar van het mooie weer .
    Gr rene

• 28 November 2013 - 12:14

Anneke:

Whooo super scout!

Dikke kus uit herfstig Nederland!

• 28 November 2013 - 12:38

Robert Tuytel :

Leuk hoor allemaal! Ziet er goed uit!! :)

Veel plezier nog!

• 28 November 2013 - 15:39

Greetje:

leuk reisverslag.
    op dit moment zal je in Nepal zijn. Het lijkt mij daar fantastisch....nooit geweest alleen van de plaatjes;)
    doe ze daar de groeten van ons...........

• 30 November 2013 - 16:44

Opa En Oma Te Velde:

Lieve Marijke,

Jou belevenissen hebben we gelezen. Was een leuke indruk. Ook de fotos gezien. Hoelang blijf je daar nog? We zien uit naar jou thuiskomst en de verhalen die je dan te vertellen hebt.
    Van Carina hebben we geleerd hoe we jou reisverslagen kunnen lezen, dus vanaf nu kunnen we jou verhaaltjes blijven volgen.

lieve groetjes, opa en oma