Een ander India... - Reisverslag uit Darjeeling, India van Marijke - WaarBenJij.nu Een ander India... - Reisverslag uit Darjeeling, India van Marijke - WaarBenJij.nu

Een ander India...

Blijf op de hoogte en volg Marijke

19 November 2013 | India, Darjeeling

dinsdag 19 november (volgens mij...)

En toen zaten we in Darjeeling! Een compleet andere wereld... Mag ook wel na een treinreis van bijna 17 uur en een jeeprit van ongeveer 5 (wat 3 had moeten zijn). Er is maar 1 kronkelweg van Siliguri naar Darjeeling (een heel mooie rit trouwens) en halverwege kwamen we in een file terecht. Een bulldozer had een wiel verloren (haha, wie verzint het!) en dus moesten alle auto's van beide kanten er een voor een langs.

Het verkeer hier in het noorden is trouwens echt niet Indiaas! Alles gaat veel netter en gestructueerder. De mensen lijken ook al minder Indiaas en hebben wat meer Nepalese/Tibetaanse trekjes. En ze zijn een stuk vrolijker en vriendelijker. :) (Ik ben blij dat ik de 'goede kant' op ga! ;)) De zon is apart hier... in de zon is het super warm maar in de schaduw is het meteen fris. Gisteravond koelde het ook heel snel af. Maar wel lekker hoor, die frisse lucht! De hotelkamer was ook behoorlijk koud toen we terug kwamen (blijkbaar slecht geisoleerd), maar gelukkig hebben we dekbedden en dekens dus, koukleum als ik ben 's nachts, heb ik heerlijk geslapen. ;)

Toen we uiteindelijk met de jeep aankwamen was de zon al achter de bergen verdwenen. Verrassend genoeg waren er geen opdringerige mensen die ons opwachtten! Ik heb tot nu toe ook nog geen taxi's of riksja's gezien hier, waarschijnlijk omdat alles vrij goed lopend te doen is. Dus we gingen lopend in de stijle straten op zoek naar ons guest house (pfoe, alleen maar bergop met 20 kg bagage... ik was kapot!). Darjeeling is echt de meest beschaafde/ontwikkelde stad die ik tot nu toe in India gezien heb. Iedereen spreekt goed Engels en loopt er best modern bij. Het is ook wel de meest westerse stad tot zover, wat me normaal een beetje zou tegenstaan, maar in dit geval voelt het wel heel goed. :) (Ooh, en ze hebben super veel bakkerijtjes! :D) Gisteravond liepen we op zoek naar avondeten en kwamen we langs een winkel/restaurant waar ze een leuke etalage met banketproducten hadden. Oehh, even kijken! Uiteindelijk bestond ons hele avondeten uit zoete en hartige hapjes! :P

Vandaag staat rondwandelen op het programma, en waarschijnlijk wat lekker warme kleren kopen. In dit geval wel weer jammer dat het best een westerse stad is... ik heb geen zin in onze mode. ;) Maar ik denk dat het eerste criterium nu maar gewoon 'warm' moet zijn. :)

P.S. Eindelijk een computer die foto's voor me wil uploaden, ligt mn sd-kaart met alle foto's van Varanasi nog in het hotel. :s Sorry! Volgende keer beter! ;)

• 19 November 2013 - 08:26

Robert Tuytel :

Goed verhaal hoor! Ook fijn dat je weer wat betere omstandigheden hebt. Is er nu ook
    weer overal warm water of is dat nog ff too much? ;)

Ook super leuk dat je veel banket zaakjes tegen kwam! Nog aparte dingen gevonden
    die we hier niet maken?

Have fun!

Robert

• 19 November 2013 - 09:05

Marende:

Nou, zo te lezen heb je het inderdaad nog prima naar je zin!! Fijn ook dat het verkeer daar een beetje gestructureerder is, want als we dat soms op tv zien (en jij dus in 't echt!! Gelukkig hoef je niet zelf te rijden!) En wat leuk, die bakkerijtjes!! Wie weet met wat voor ideeen je straks weer thuis komt!

Groetjes!!
    Marende

• 19 November 2013 - 18:11

Tinus Snijder:

Indrukwekkend! Wees voorzichtig!

• 19 November 2013 - 19:22

Rene:

Weer een mooi verhaal ga zo door.

• 21 November 2013 - 20:53

Elly Bandsma:

Hoi Marijke,
    Ale dagen zijn wisselend bij jou als ik je verslag lees.
    genoeg te beleven en te zien.Veel plezier voor de komende dagen.
    groetjes....