Bijna thuis! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marijke - WaarBenJij.nu Bijna thuis! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marijke - WaarBenJij.nu

Bijna thuis!

Blijf op de hoogte en volg Marijke

14 Januari 2014 | Nepal, Kathmandu

Lieve allemaal,

108 dagen, 39 hotelkamers, 59 graden temperatuurverschil, 34 vakantie-/ verjaardagskaarten, 1 Delhi belly en 2 voedselvergiftigingen, 4 fietsen en 1 kameel later zit het einde van mn reis er bijna op. Morgen vlieg ik via Delhi terug naar Amsterdam en kom overmorgen vroeg aan.

De laatste dagen heb ik gecouch-surft bij een super aardig Nepalees echtpaar. Een interessante ervaring om hun dagelijkse leven te zien, en met ze te praten over gearrangeerde huwelijken en familie. In hun cultuur is het raar dat een vrouw alleen reist, maar ondanks dat zijn ze heel open en begrijpen ze de cultuurverschillen. Gisteren heb ik voor ze gekookt (en er werd ook Nepalees gekookt, omdat een deel van de familie alleen Nepalees lust :P). De combinatie van mijn ratatouille en hun eten was erg lekker! :)

Vandaag ben ik wat laatste souvenirs aan het kopen, en alles aan het passen en meten om mee terug te krijgen. Nog even, en dan kan ik weer boterhammen met hagelslag eten! :9 (zoooo'n zin in! :P) Verder kijk ik erg uit naar verwarmde kamers, zachte bedden en een volle kledingkast! ;)

Tot snel! :)
Marijke

  • 14 Januari 2014 - 08:31

    Marende:

    Op naar de hagelslag, maar ook de stamppot boerenkool, Hollandse kopjes thee met taart, de rust van het Onstwedder platteland, de sluierbewolking, de voorjaarsvogels, het koeie-geloei......... Op naar huis!!!

    Goede reis!!!
    Marende

  • 14 Januari 2014 - 10:11

    Jacqueline:

    Oooooooh ik vind jou echt zo ongelooflijk dapper!:) Je krijgt van mij een jaar-voorraad hagelslag, oke?:)

  • 14 Januari 2014 - 10:22

    Harma Huiting:

    fijn Marijke dat je er toch ook weer naar uit kijkt om thuis te komen,
    maar wat heb je da afgelopen maanden veel meegemaakt,
    een ervaring om nooit te vergeten...........
    zie je vast gauw in Onstwedde, groetjes Harma Huiting

  • 14 Januari 2014 - 10:27

    Harma Huiting:

    was ik nog vergeten om te zeggen dat ik wel een beetje jaloers ben op Harry en Chonda,
    Marjan heeft besloten om langer in Australie te blijven,
    ik begon stiekem ook al een beetje af te tellen maar daar is nu nog geen sprake van,
    durf ook nog niet te vragen hoe lang ze dan wil blijven, maar ik weet ook dat ze het
    daar enorm naar de zin heeft, dus ik wacht maar af...............

  • 14 Januari 2014 - 12:39

    Herma:

    Ik wens je een goede reis, en een warm welkom in Nederland toe!!

  • 14 Januari 2014 - 16:37

    Wilma:

    Geweldig om jouw verslagen te lezen, wat dat betreft jammer dat je reis bijna voorbij is, maar voor het thuisfront heerlijk dat je terugkomt! Een goede reis met ook een rugzak vol herinneringen en evaringen, dat neemt niemand je meer af!! Groetjes uit NB

  • 14 Januari 2014 - 17:06

    Anneke:

    Goeie reis, dikke knuff en tot snel!!!

  • 14 Januari 2014 - 19:02

    Mariet:

    Heb al je reisverslagen met veel plezier gelezen!! Geniet nog eeeven van je tijd 'daar aan de andere kant' en alvast een hele goede reis gewenst!
    (dat je het zo lang hebt uitgehouden zonder broodjes hagelslag… haha;))

  • 14 Januari 2014 - 19:50

    Carina:

    Lieve Marijke,

    We hebben met veel plezier jou reisverslagen gelezen. Ook opa en oma te Velde hebben je laatste reisverslagen op hun laptop kunnen lezen, na enige uitleg.
    Een goede reis naar je warme, zachte bedje thuis!!

    Carina en Jan



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal en India

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2014

Veiling voor straatkinderen

14 Januari 2014

Bijna thuis!

10 Januari 2014

Toch nog wat vrijwilligen...

02 Januari 2014

Buddha's wiegje

20 December 2013

On top of the world!
Marijke

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 10441

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 16 Januari 2014

Nepal en India

Landen bezocht: