Aan de oever van de Ganges - Reisverslag uit Benares, India van Marijke - WaarBenJij.nu Aan de oever van de Ganges - Reisverslag uit Benares, India van Marijke - WaarBenJij.nu

Aan de oever van de Ganges

Blijf op de hoogte en volg Marijke

14 November 2013 | India, Benares

Hee allemaal!

Tijd voor een update uit India! :) Laatste dagen (of week eigenlijk) veel gedaan, gezien en beleefd. Sinds een week reis ik samen met Tom, die ik ken van het vrijwiligerswerk in Jaipur. Het is toch best wel anders (een stuk leuker) om met iemand anders te reizen. En ik merk nu pas dat ik als ik alleen reis toch wel meer last heb van Indiase mannen... :P Niet dat het heel vervelend was, maar het is wel gemakkelijker zo. Hoewel het soms wel een beetje overdreven is dat mij in een restaurant niks meer gevraagd wordt omdat ze verwachten dat hij voor mij besteld. ;)

We zijn nu in Varanasi en ondanks dat het behoorlijk toeristisch is, is het denk ik de leukste stad die ik tot nu toe gezien heb. Langs de Ganges is veel te zien en de stad zelf is best knus met veel smalle straatjes (en koeienpoep...). En ook belangrijk: het eten is hier goed! (ben afgelopen weken meer afgevallen dan ik verwachtte/hoopte, maar hier lukt het me denk ik wel weer een beetje aan te komen. (veel toeristen = veel westers eten) ;))

Morgen hopen we de trein naar Darjeeling, bekend van de thee, in het Noorden van India te nemen. Vanaf daar zal het waarschijnlijk kouder worden (op dit moment is het hier overdag nog een comfortabele 27 graden :)). Maar eens op zoek naar een goede slaapzak dus..! ;)

Groetjes!

P.S. Helaas niet mogelijk foto's te uploaden in dit internetcafe, dus die houden jullie tegoed! :)


7 november
Hoe blij kan een mens zijn met een emmer warm water? Heel blij! ;) Ik had sereus het gevoel dat ik in een spa zat! :P Met mn hoofd in de emmer was als een warm bad. Zooo heerlijk! (en eigenlijk was 10 liter water zelfs te veel! :P)

9 november
En toen hadden we de trein gemist...(ging om half 10 i.p.v. 11 uur... jaja... :P) Dus nu zitten we in een te duur hotel Madagaskar 3 te kijken! Maar de douche (of de kraan onder de douche) was warm! En de bedden best fris! :)

11 november
Ein-de-lijk een echte, fatsoenlijke, degelijke warme douche! :D Wel even 10 minuten van te voren vragen of je warm water mag, maar dan is ie ook zo goed dat de spiegel gewoon beslaat! ;)

  • 14 November 2013 - 08:47

    Anneke:

    Aaahhh genieten!!
    Ik zal nooit meer over een douche klagen ;)

    Xxies

  • 14 November 2013 - 22:31

    Joop:

    Hoi Maaike,

    Dat een eenvoudige warme douche een mens al gelukkig kan maken, dan zijn we toch wel erg verwend hier. Maar ja, dat zie je pas als het ergens heel anders is....
    Volgens mij was afvallen niet nodig dus ik zou maar veel eten.
    Trouwens nog bedankt voor de kaart op het werk, of had ik je al bedankt daarvoor? Ik weet het eigenlijk niet meer.
    Veel plezier en tot horens
    Groeten, Joop

  • 14 November 2013 - 22:33

    Joop:

    Hahaha, hoe ik nou aan de naam Maaike kom.........zag dit toen het bericht al verstuurd was.
    Sorry hoor Marijke, typefoutje. :)

  • 15 November 2013 - 09:56

    Wendy:

    Laat je maar eens goed verwennen :) Misschien kun je ook nog wel maskertjes aanvragen met honing, komkommer en yoghurt :p

  • 16 November 2013 - 15:46

    Floris:

    Heej Marijke!

    Hah, wat 'n plezier met een emmer water =p
    Hopelijk smaakt de thee! ^^

    gr!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Benares

Nepal en India

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2014

Veiling voor straatkinderen

14 Januari 2014

Bijna thuis!

10 Januari 2014

Toch nog wat vrijwilligen...

02 Januari 2014

Buddha's wiegje

20 December 2013

On top of the world!
Marijke

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 10452

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 16 Januari 2014

Nepal en India

Landen bezocht: