Een drukke week... - Reisverslag uit Lucknow, India van Marijke - WaarBenJij.nu Een drukke week... - Reisverslag uit Lucknow, India van Marijke - WaarBenJij.nu

Een drukke week...

Blijf op de hoogte en volg Marijke

03 November 2013 | India, Lucknow

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor alle leuke reacties! Ik reageer weinig, maar vind het echt leuk om te lezen en fijn dat jullie zo meeleven! Een beetje steun vanaf het thuisfront doet me goed. ;)

Afgelopen week was een behoorlijk hectisch weekje. Alleen reizen is toch wel even wennen. Ik had een leuke planning gemaakt, en hoewel het in India best lastig is dingen te plannen (heeft me ook veel frustratie gekost :P) kwam de planning aardig overeen met wat ik uiteindelijk gedaan heb. Dinsdag ben ik dus naar Agra gegaan, woensdagochtend de Taj Mahal bezocht en woensdagmiddag in de bus naar Mathura. Donderdag en vrijdag in Mathura en Vrindavan geweest, vrijdagavond weer terug naar Agra en zaterdag naar Lucknow, waar ik nu zit. Als ik dit lees denk ik: oo, das best veel gereis zo... En dat was het ook. ;) Sommige hotelkamers waren best wel belabberd, en weinig slaap in combinatie met een stevige verkoudheid en soms niet zo goed eten levert niet zoveel goeds op.

Nu zit ik in een homestay in Lucknow. Een heel fijn huis met een schone kamer, ruimtes om binnen en buiten te zitten en alle maaltijden worden verzorgd. Ik blijf hier een weekje om een beetje bij te komen, want dat heb ik wel even nodig. Heb een beetje te veel van mezelf gevraagd afgelopen week denk ik. Maar daar heb ik ook weer van geleerd, dus maak je vooral geen zorgen! ;)

Voor wie het leuk vind hieronder nog een dagboekfragmentje van woensdag.

Liefs! :)


woensdag 30 oktober

Wat een verschrikking, die kamer van mij. Maar ik ben behoorlijk blij dat ik in een rustige hotelkamer zit. Ondanks dat er apen op het dak zitten, een hagedis in de 'badkamer' (met hurktoilet) en vlekken in de lakens. Waarschijnlijk betaal ik te veel, maar zoals ik al zei ben ik blij dat ik er ben.

Hoewel het moeilijk was weg te gaan uit Agra (weer ergens opnieuw ontdekken terwijl je net mensen begint te leren kennen) viel de busreis wel mee. Het zat hooguit een beetje ongemakkelijk, 2 uur met een backpack tussen je benen en een tas op schoot, maar de mensen in de bus waren aardig. Eenmaal in Mathura was ik de bus nog niet uit of er kwamen al opdringerige riksjachauffeurs op me af. Ik wou eerst even rustig in mn boek kijken en daarna maar eens gevraagd wat ze dan kostten. 50 Rupee. Nou, dat is echt te veel. Op mijn kaartje lijkt het hotel best dicht bij te zijn (maar dat wil nog wel eens anders zijn). Omdat ik mn zware tas zat was (echt, mn backpack is eigenlijk de grootste last om elke keer weer mee te nemen) en niet wist waar ik anders riksja's kon vinden heb ik em uiteindelijk maar voor 30 genomen. Vervolgens vraagt ie me de hele (om)weg waarom ik niet in dit of dat hotel wil verblijven. Duidelijk eentje die commissies (is dat het goede Nederlandse woord?) krijgt dus. Op een gegeven moment heb ik maar (boos) gezegd dat ik echt naar mijn hotel wilde omdat daar een vriend op me zou wachten (my imaginary friend ;)). Tsja, het is tot zover niet mijn keuze om alleen te reizen. Maar ik doe voorzichtig hoor! :) Wonder boven wonder werd ik toch bij het juiste hotel afgezet. (Waarna hij vervolgens geen wisselgeld had, terwijl ik dat hem van te voren nog gevraagd had! Maar ik heb hem daarom niet meer gegeven hoor! ;))

Toen ik in Mathura aankwam dacht ik echt dat ik de enige westerling hier was! Echt geen toerist te bekennen. Maar er schijnen meer toeristen in het hotel te zijn, dus ik hoop dat die vanavond ook hier eten. Ik hou niet zo van die echte toeristische plaatsen, maar op een of andere manier voel ik me daar wel iets veiliger. Daar wordt er niet opgekeken van een blank persoon, terwijl je hier echt als een beroemdheid door de straten loopt.

Pff, wat zal ik doen? Het is half 5... Geen zin om nog op stap te gaan. Misschien is het goed om nog even te slapen... vannacht weer weinig slaap gehad (vroeg op... Oja, vandaag bij de Taj Mahal geweest! :D En die was mooi, dat geef ik toe. Maar om nou te zeggen dat het het mooiste gebouw is dat ik ooit gezien heb... misschien ben ik daar te nuchter voor :P).

P.S. Misschien was 'verschrikking' niet helemaal het juiste woord... Eigenlijk is het meer gezellig ouderwets. Ofzo. ;)

  • 03 November 2013 - 10:48

    Yvonne:

    Hoi Marijke,

    Wat een herkenbaar verhaal mbt de riksja's. India is zo mooi en zo spannend, maar ook vermoeiend en lastig. Een land van uitersten.. Maar heel goed hoe je er mee om gaat! Geniet!!!!

    Groetjes, Yvonne

  • 03 November 2013 - 13:11

    Floris:

    Hey Marijke!

    Holy damn, Wat een activiteiten zeg =p Je maakt nog eens wat mee zo =)
    Toffe foto's btw, en noemen ze dat daar Hotel kamers?! weer eens wat anders!

    Veel plezier maar weer en nu wachten tot 't volgende verhaaltje!

    Toedeloe!

  • 03 November 2013 - 13:34

    Jeanne:

    Heee Marijke, wat een belevingen toch weer!!!Houd het vol en geniet!!! Mss zie je je oude manager nog wel ergens ;)

  • 03 November 2013 - 14:16

    Marende:

    Hey Marijke!! Sjonge, wat een gereis zeg! Je maakt weer wat mee he! Heerlijk dat je het nu even een weekje rustig aan kunt doen, lekker in een schoon hotel met (hoop ik) goed eten! Hier stamppot hete bliksem gehad, lijkt je zeker ook wel wat, of ben je al helemaal aan het kruidige eten gewend? ;) Groetjes vanuit een 'herfsterig' Holland!!

  • 03 November 2013 - 17:12

    Rene:

    Mooi verslag en weer wachten op de volgende.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Lucknow

Nepal en India

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2014

Veiling voor straatkinderen

14 Januari 2014

Bijna thuis!

10 Januari 2014

Toch nog wat vrijwilligen...

02 Januari 2014

Buddha's wiegje

20 December 2013

On top of the world!
Marijke

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 10462

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 16 Januari 2014

Nepal en India

Landen bezocht: