De tijd vliegt! - Reisverslag uit Jaipur, India van Marijke - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Jaipur, India van Marijke - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Marijke

27 Oktober 2013 | India, Jaipur

Wat gaat de tijd snel zeg... Nog 1 dagje school en dan zit de maand er al op! Het vrijwilligershuis voelt een beetje als thuis. Straks ga ik thuisloos rondzwerven... ;) Ik zal ze missen, mijn huisgenoten, de kinderen op school... Hoewel ik ze soms heel graag achter het behang zou plakken (als we dat hadden) zijn het toch wel 4 weken 'mijn' lieve kindjes geweest: Arun, Dhanoo, Kiren, Sanju, Seneha en Rajni. Maar het avontuur roept en daar heb ik ook wel heel veel zin in!

Dinsdag vroeg in de ochtend ga ik van Jaipur naar Agra (van 3,2 miljoen naar 1,3 miljoen inwoners). Ik heb een goed hotel geboekt met uitzicht op de Taj Mahal en warme douche (!! :D). Ik zou samen gaan reizen met een jongen die hier ook vrijwilligerswerk deed, maar wanneer we elkaar precies gaan tegenkomen is nog een beetje onduidelijk. In elk geval heb ik voor de eerste dagen wat dingen opgezocht die me leuk lijken, dus tegen die tijd zullen we wel weer zien.

Ik had gehoopt dat het in Agra wat koeler zou zijn, maar het heeft eigenlijk hetzelfde klimaat als Jaipur. Al is de 33°C nu al een stuk beter dan de 37°C in de eerste weken, ik ben de hitte en de stoffigheid wel een beetje zat. En mn neus ook. En ik loop al een week met een rokershoestje van alle dampen die hier hangen. :P Tijd voor plaatsjes met minder verkeer en meer frisse lucht dus. Maar ik denk dat ik het nog wel uithoud tot en met Agra... :)

Liefs!

  • 27 Oktober 2013 - 09:55

    Joop:

    Hoi Marijke,

    Ook wel weer spannend om een nieuw avontuur in te gaan.
    Je hebt de eerste ervaring in ieder geval gehad en die was wel positief zo te lezen.
    Ik hoop dat de rest ook zo zal zijn.
    Trouwens wel lekker hoor een graadje of 30, hier is het regen , wind en een stuk frisser.
    De herfst is hier duidelijk begonnen.
    Veel pelzier in ieder geval .

    Groeten,
    Joop

  • 27 Oktober 2013 - 10:10

    Wilma:

    Het is zo leuk om jouw belevenissen te lezen en de foto's te zien! Heel veel plezier met deel 2 van je reis!
    Groetjes uit een winderig N-B

  • 27 Oktober 2013 - 13:24

    Marende:

    Weer leuk om de foto's te zien en je verhaal te lezen!! Fijn dat het zo naar je zin gaat!!! Hier windkracht 8, de houtkachel aan en helaas de laatste dag van de herfstvakantie.... succes en veel plezier met het vervolg van je reis!!

  • 27 Oktober 2013 - 13:52

    Anneke:

    AAAaahhh je hebt een tattoo!! (ik wil ook!) ;)
    Leuk leuk allemaal, ben benieuwd naar de spannende avonturen die je allemaal nog gaat beleven!
    Enneuh, je haarkleurtje valt me nog best mee trouwens!

    Liefs!

  • 27 Oktober 2013 - 16:28

    Harma Huiting:

    weer een leuk verhaal en leuke foto,s.............we blijven meegenieten.

  • 28 Oktober 2013 - 18:27

    Rene:

    Veel plezier de rest van de reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaipur

Nepal en India

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2014

Veiling voor straatkinderen

14 Januari 2014

Bijna thuis!

10 Januari 2014

Toch nog wat vrijwilligen...

02 Januari 2014

Buddha's wiegje

20 December 2013

On top of the world!
Marijke

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 10463

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 16 Januari 2014

Nepal en India

Landen bezocht: