De bazaar - Reisverslag uit Jaipur, India van Marijke - WaarBenJij.nu De bazaar - Reisverslag uit Jaipur, India van Marijke - WaarBenJij.nu

De bazaar

Blijf op de hoogte en volg Marijke

24 Oktober 2013 | India, Jaipur

23 oktober

Vandaag een shopmiddagje gehad, en hij was erg geslaagd! Veel leuke dingen gekocht en ook meegemaakt! :) Bij een schoenenwinkel kwam ik een blanke man tegen, waarmee ik aan de praat raakte. Hij bleek half Nederlands te zijn, dus we hebben even Nederlands gekletst! Dat was best raar, na 3 weken alleen maar Engels spreken (op 1 telefoontje na) en verder alleen maar Nederlands schrijven. Ik betapte mezelf zelfs op een Engels accent in mijn Nederlands!

Tweede grappige ding was dat ik met Jacqueline in een kledingwinkel zat en ik dacht: we kunnen wel even in het Duits overleggen (ze is Duits) over de prijs, dan verstaat de verkoper het niet. Vertelde de beste man na ons hele gesprek in vloeiend Duits dat hij ook Duits sprak! We voelden ons zo stom! :P

Verder was ik al vaker langs een stalletje gelopen waar ze bladzilver (tussen krantenpapier) verkopen. Vandaag heb ik maar eens gevraagd waar het voor gebruikt werd. Het werd gebruikt voor op voorwerpen, voor schilderen of op eten (je ziet het hier vrij veel op zoetigheid). Later kon ik even kijken in een achterkamertje waar ze met een brander bezig waren koper heet te maken om er vervolgens bladgoud op te 'plakken'. Ik mocht het ook even proberen, en volgens mij hebben ze meer foto's van mij gemaakt dan ik van hen! :P Verder mocht ik als ik een zileren ring had er gratis een goud laagje op maken, omdat we nu vrienden waren. Wel jammer dat ik geen zilveren ring heb... Maar wel heel leuk om ze zo bezig te zien (deden ze al voor 3 generaties). Er worden hier nog zoveel 'oude' ambachten beoefend... echt leuk! :)

  • 24 Oktober 2013 - 10:25

    Harma Huiting:

    fijn Marijke dat we van je leuke verhalen mee mogen genieten,
    wat een belevenis, blijf genieten.............

  • 24 Oktober 2013 - 18:01

    Floris Klootwijk:

    Hah, Marlijke de ambachtsvrouw! Goed bezig hoor ;-) vet veel nieuwe dingen mee maken nu 't nog kan!!

  • 24 Oktober 2013 - 19:16

    Wendy:

    Hihi, ik zat me echt ff af te vragen hoe het kon dat je daar in India met onze Jacq in een kledingwinkel Duits zat te praten...

  • 24 Oktober 2013 - 19:40

    Rene:

    Ha ha geweldig

  • 25 Oktober 2013 - 11:28

    Elly:

    Hallo Marijke,

    Wat een leuk en gezellig verslagje van jou. Zo te zien geniet je van veel kleine dingen om je heen.
    Blijf genieten!


  • 25 Oktober 2013 - 13:20

    Anneke:

    Haha, ik dacht precies het zelfde als Wendy!
    Maar GAAF!!
    EN MN EERSTE VERJAARDAGSKAARTJE IS BINNEN!
    DANK!

    Xxies

  • 25 Oktober 2013 - 17:25

    Jan Wessels:

    Mooi verslag Marijke!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaipur

Nepal en India

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2014

Veiling voor straatkinderen

14 Januari 2014

Bijna thuis!

10 Januari 2014

Toch nog wat vrijwilligen...

02 Januari 2014

Buddha's wiegje

20 December 2013

On top of the world!
Marijke

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 10457

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 16 Januari 2014

Nepal en India

Landen bezocht: