De woestijn in... - Reisverslag uit Pushkar, India van Marijke - WaarBenJij.nu De woestijn in... - Reisverslag uit Pushkar, India van Marijke - WaarBenJij.nu

De woestijn in...

Blijf op de hoogte en volg Marijke

21 Oktober 2013 | India, Pushkar

21 oktober, 9.00 uur

Zo, weer een beetje bijgeslapen (hoewel ik er nog steeds moe uit zie). Zaterdagnacht niet heel veel geslapen omdat we weer vroeg op zouden. Zondagochtend om 5 uur gingen we weg voor een wandeling, of misschien is "hike" toch een beter woord, naar een tempel op een berg om de zosopgang te zien. Het was een flinke klim (zie foto's) en na ongeveer 45 minuten kwamen we hijgend en bezweet op de top aan. We waren te vroeg, maar nu al was het uitzicht prachtig. Ik kan meer beschrijven over de zonsopgang, maar ik denk dat foto's veel meer zeggen dus laat ik het hier maar even bij. :)

Zaterdag was trouwens ook erg leuk (oja, dit weekend waren we dus in Pushkar, een klein woestijnstadje. Had ik nog niet gezegd. ;)). In Pushkar zijn we weer helemaal bijgekomen wat eten betreft. Voor lunch gingen we naar een tentje genaamd Honey&Spice. In de Lonely Planet werd deze aangeraden als "gezond", en dat was het ook echt! En daarnaast was het ook nog erg lekker! Eindelijk weer eens echt goed eten (het is een terugkerend onderwerp, maar eten kan soms zo gelukkig maken..! ;)). 's Avonds gingen we naar een straatrestaurantje waar ze heel goedkoop super lekkere vegaburgers maakten (weer geen vlees dit weekend... Jeetje, ben ik gewoon al bijna 3 weken 100% vegetarier!).

Aan het eind van de middag liepen we een beetje door de straten van Pushkar en kwamen we uit bij een plek met een heleboel kamelen. Er kwam een jongentje naar ons toe en vroeg of we een tocht wilden maken. Meestal wijs ik verkooppraatjes meteen af, maar deze keer maar een gevraagd wat het dan kostte. En het bleek helemaal niet duur te zijn! Dus vervolgens zijn we, met zn 2en op een kameel of een kar erachter, een tochtje van een uur gaan doen. Kameel rijden is echt zo grappig! Wel en beetje eng als ie opstaat of gaat liggen, en het zat heel hoog en niet heel comfortabel, maar het was super leuk om te doen!

Zondagmiddag gingen we nog naar een plek waarvan eigenlijk niemand echt wist wat het was. In de Lonely Planet stond het als tip gegeven en we vonden een riksja bereidom ons naar deze (?) plek, 8 km buiten Pushkar, te brengen. Alleen de weg er naartoe was al de moeite waard! Voor het eerst kreeg ik een beetje een beeld van het platteland van India (India bestaat dus niet alleen uit vieze steden! :D) Het zag er best koloniaal uit, met de hekken om de akkers en huizen en de arbeiders die hier en daar aan het werk waren. We kwamen uit op een plek, en het kinkt heel cliché, maar het was echt een oase van rust. Het was een heel klein dorpje van een paar huizen tussen de bergen (echt aparte rotsen ook, deden me nog het meest denken aan de olifantenrotsen in de dierentuin). Er stroomde een bergriviertje door waarin de jongens van het dorp aan het zwemmen waren en de ouderen rustig toekeken. Het leek alsof het hier altijd vakantie was. De twee tempels, waar we in eerste instantie voor gekomen waren, stelden niet zo heel veel voor. Hoewel eentje (die nog het best te beschrijven is als een hol in de grond met wat beeldjes en één kaars) best apart was.

De terugweg zat ik op de achterbank van de riksja, die achterstevoren op de laatste halve meter van het voertuig stond. We gingen met belachelijke vaart over de landweggetjes, wat eigenlijk super grappig was. Alleen jammer van al dat zand in de woestijn... ;)

• 21 Oktober 2013 - 17:54

Joop:

Hoi Mariijke,

Daar zijn we weer,heb je verslag weer met veel plezier zitten lezen.
    Bij Bakels is ook elke dag anders , net zoals bij jou hahaha .
    We missen je toch wel een beetje hoor,ook al doet Gerbrand,de tijdelijke vervanger het ook goed.
    Het ga je goed en tot het volgende reisverslag

Groeten,

joop

• 21 Oktober 2013 - 18:39

Marende:

Hey, Marijke! Wat weer leuk om te lezen en de foto's te zien. Was wel benieuwd naar een foto van dat plekje 8 km. buiten Pushkar, waar het voor je gevoel altijd vakantie is... is dat foto 12 en 13?? En die 11e foto (in het 'bergdropje', haha!) is ook geweldig! Wat stond er nu eerst, de boom of het gebouw?

Is het eten nog steeds zo 'heet' of raak je er al wat aan gewend?? Zo te lezen geniet je nog steeds!! Mooi!!!
    Nog superveel plezier en groetjes van hier!! (ook heerlijk hoor, zonnig herfstweer en -nog beter- herfstvakantie!!!)

• 21 Oktober 2013 - 20:07

Rene:

Prachtig mooie foto.s plus verhaal

• 27 Oktober 2013 - 15:10

Robert Tuytel :

Ja gek al dat zand in de woestijn!

Mooi verhaal!