(weer) Frisse berglucht - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Marijke - WaarBenJij.nu (weer) Frisse berglucht - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Marijke - WaarBenJij.nu

(weer) Frisse berglucht

Blijf op de hoogte en volg Marijke

07 December 2013 | Nepal, Pokhara

Jaja, ik ben er nog! T is even stil geweest, maar dat komt door de leuke drukte hier! :) Wat zal ik vertellen... Ik sta op het punt te beginnen met een trek in het Annapurna gebergte. Morgen vertrek ik met een Duits stel dat ik heb leren kennen om half 8 's ochtends naar het beginpunt. De trek duurt in totaal waarschijnlijk 10 dagen en gaat tot 4100 nogwat meter. Ben benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren op die hoogte... ;)

Vorige week ben ik aangekomen in Kathmandu (met de meest verschrikkelijke busrit ooit :P), heb daar een paar dagen gerelaxt en wat bezienswaardigheden bekeken. Ik was gewaarschuwd dat Kathmandu druk en vervuild was, maar na Jaipur valt alles mee! ;) Na een paar dagen comfort verder gereisd naar Pokhara, en hier de afgelopen dagen doorgebracht met o.a. een boottochtje op het meer en een dagje mountainbiken tussen de rijstvelden en buffels (weer jammer dat deze computer geen foto's kan uploaden, want de omgeving is erg mooi).

Ik heb niet echt een leuk dagboekstukje om jullie te vertellen, maar hier dan nog een lijstje dat ik tegenkwam...


Maandag 2 december (Kathmandu)

- Hahaha, de Yeti in de Lonely Planet bij trekking informatie
- Hee, dr zijn hier geen muggen meer! :D
- 3e keer: "fruit technology?" (wat is er mis met mijn uitspraak van "food")
- Mango jelly...
- Omschakelen tussen Engels en Nederlands gaat steeds makkelijker :)
- Vanavond toast, hummus, aardappelkoekjes, boeren omelet, salade en veel Hebreeuws

Zo heerlijk! Eindelijk echt goede bakkerijen! :D Darjeeling was leuk, het was gebakken en ook wel zoet, maar het was toch vooral droge meuk die waarschijnlijk al een paar dagen in de vitrine lag. Hier is het na 20.00 uur 50% korting en de volgende dag gewoon weer vers! :)


Tot later! :)

  • 07 December 2013 - 13:01

    Anneke:

    - wat leuk allemaal!!
    - fruit is toch ook eten?!
    - hebreeuws??
    - ik mis je!
    - ga nu winkelen ;-)
    - veel liefs!
    - (geen natte sneeuw meer hier vandaag)

  • 07 December 2013 - 20:44

    Rene:

    Ik werd al getipt marijke veel plezier.

  • 08 December 2013 - 09:04

    Elly Bandsma:

    Hallo Rianne,

    Gezellig je ingezonden stukjes te lezen.
    Fantastisch hoor wat jij zoal onderneemt.
    Ook sportief goed bezig.
    Véél te zien en te proeven ....maak je regelmatig foto's?
    Wij wensen je nog veel plezier!.

    groetjes.....



  • 09 December 2013 - 08:58

    Robert Tuytel :

    Leuk hoor allemaal!

    Maar wel een erg kort stukje voor zo'n lange tusenpauze... ;)

    Have Fun!

  • 19 December 2013 - 07:38

    Elly :

    Hallo Marijke!!!!

    SORRY SORRY, SORRY...dat ik Rianne i.p.v.
    Marijke getypt hebt.
    Zoiets overkomt me juist als ik er teveel bij na denk
    om het goed te willen doen.
    Absurd van mij.....zal het nooooooit weer doen!
    Het allerbeste gewenst !
    Groetjes Bandsmaaaatjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Nepal en India

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2014

Veiling voor straatkinderen

14 Januari 2014

Bijna thuis!

10 Januari 2014

Toch nog wat vrijwilligen...

02 Januari 2014

Buddha's wiegje

20 December 2013

On top of the world!
Marijke

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 10443

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 16 Januari 2014

Nepal en India

Landen bezocht: