De eerste dagen - Reisverslag uit Jaipur, India van Marijke - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Jaipur, India van Marijke - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Marijke

03 Oktober 2013 | India, Jaipur

Hoi allemaal!

Ik ben er hoor! ;) Gisterochtend vroeg aangekomen en al veel nieuwe indrukken opgedaan. Ik heb foto's, maar de batterij van mn camera is net leeg, en ik moet nog even uitvinden of ik het nou goed heb gedaan met het stopcontact met schakelaar, dus foto's volgen...

Hierbij alvast het stukje van vandaag uit mijn reisdagboek.

"3 oktober, 's avonds

Gerustgesteld over: "oo, ga ik wel genoeg eten hier in India?" (soms zo kruidig dat ik na een halve portie met tegenzin zit te eten), " hoe ga ik hier ooit semi-alleen overleven?" (ik begin te wennen aan het openbare leven en hoe ik ermee om moet gaan) en "ga ik wel iemand vinden die met mij wil reizen straks?" (alle vrijwilligers die er gister waren gaan na het project direct naar huis, maar vandaag is een australische jongen gekomen die ook nog wil reizen, dus er zijn mogelijkheden (al was het natuurlijk een beetje overdreven om meteen op de eerste dag al bang te worden ;) )).

Vandaag de eerste "werkdag" gehad. Om kwart over 9 (uitslapen!) werden we opgehaald en naar het schooltje in een buitenwijk van Jaipur gebracht. Het is een heel klein schooltje met 3 lokalen van ongeveer 5x5m. In totaal waren er vandaag ongeveer 30 kinderen. Ik zat samen met een collega vrijwilliger in een lokaal waar we beide een klasje van 3 tot 5 kinderen hebben. De kinderen zitten op een kleed op de grond, we hebben een schoolbord, de kinderen hebben een schriftje, potlood en gum en dat is alles wat er is. Even wennen, maar eigenlijk heb je niet veel meer nodig.

(Terwijl ik dit schrijf zit ik in de eetkamer waar andere vrijwilligers praten over hun werk in een weeshuis. En ik ben heel blij met mijn baantje op school. De vaste medewerkers van het weeshuis schijnen ontzettend hard en liefdeloos te zijn. Kinderen aan hun arm, ver van zich af optillen, kinderen die nooit glimlachen of vol angst zitten als ze aangeraakt worden... Best wel erge verhalen.)

Maar terug naar school. De kinderen zijn behoorlijk energiek, wat het niet altijd makkelijk maakt. Maar ik probeer ze wat engelse woorden te leren: soorten fruit, kleuren, schoolartikelen, dieren. Met wiskunde zijn we nu bezig met optellen en aftrekken. Leuk om te zien hoe een jongentje dat niet van wiskunde houdt toch wel graag 10 sommen huiswerk wil, waar de anderen 4 krijgen, omdat hij het begint te snappen.

Verder is het ook in huis erg gezellig, we zijn nu met 7 meiden en 2 jongens. Er zijn al plannen om dit weekend op het dakterras te slapen en met zn allen naar de monkeytempel te gaan. We zullen ons niet vervelen! :)"

  • 03 Oktober 2013 - 18:14

    Joop:

    Hoi Marijke,

    Leuk om te horen dat je goed aangekomen bent.
    Toch een hele onderneming en spannend na de voorgeschiedenis vorige week.
    Ik ga je verhalen volgen.
    Veel succes en natuurlijk ook veel plezier daar.

    Tot horens,

    Joop ( je weet wel ,van Bakels)

  • 03 Oktober 2013 - 18:22

    Greetje Kruize:

    Hallo Marijke,

    leuk hoor jou reisverslag. we reizen gewoon met je mee.
    heel veel plezier!!
    Groetjes uit Swifterbant

  • 03 Oktober 2013 - 18:40

    Anneke Zondag:

    Gaaf om je verhaal te lezen! Juf Marijke ;)
    Is het rekenen ook in het engels?

    Mis je nu al!

    Xxies

  • 03 Oktober 2013 - 18:45

    Harma Huiting:

    leuk hoor om zo ook in Onstwedde je reisverhalen mee te kunnen beleven.


  • 03 Oktober 2013 - 19:06

    Mariet:

    Hoi Marijke,
    Leuk om te lezen wat je eerste indrukken zijn! En wat tof dat je op een school(tje) vrijwilligerswerk doet :) Wat zijn we rijk in Nederland als ik "mijn" klaslokaal vergelijk met die van jou in India....
    Succes en veel plezier de komende maanden!
    Groetjes Mariet

  • 03 Oktober 2013 - 20:16

    Rene Buist:

    Mooi verhaal marijke.
    Veel plezier.
    Gr fam buist

  • 03 Oktober 2013 - 20:23

    Marende:

    Gelukkig, je bent goed aangekomen en zo te lezen al prima naar je zin!! Ben benieuwd naar je volgende verhaal en de foto's natuurlijk!! Groetjes van hier!!

  • 04 Oktober 2013 - 10:30

    Robert:

    Hi Marijke,

    Net aangekomen en nu al goede verhalen, ik ben benieuwd naar de volgende
    verhalen en je foto's!

    Robert

  • 04 Oktober 2013 - 18:28

    Elly Bandsma:

    Hoi Marijke,Wat een onderneming zeg, fijn te lezen dat je veilig aangekomen bent en al les geeft op een schooltje. Veel plezier en ik kijk uit naar de foto's.
    Gr. fam.Bandsma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaipur

Nepal en India

Recente Reisverslagen:

02 Februari 2014

Veiling voor straatkinderen

14 Januari 2014

Bijna thuis!

10 Januari 2014

Toch nog wat vrijwilligen...

02 Januari 2014

Buddha's wiegje

20 December 2013

On top of the world!
Marijke

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 10454

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 16 Januari 2014

Nepal en India

Landen bezocht: